انواع تولیدات در صنایع غذایی

صنعت غذا یکی از صنایع مادر است و صنعتی حائز اهمیت در تمامی اقتصادهای دنیا محسوب می‌شود. دستگاه ها و ماشین آلات صنایع غذایی می توانند در کارخانه های تولیدی و یا مزارع کشاورزی مورد استفاده قرار گیرند و به مکانیزه شدن صنایع تولید مواد غذایی کمک شایانی کنند. این دستگاه ها نقشی حیاتی در تولید، برداشت و بسته بندی مواد غذایی دارند.
امروزه کارخانجات مختلف صنایع غذایی ، به صورت اختصاصی و در زمینه های تفکیک شده ، مشغول به تولید و فعالیت می باشند .
در یک جمع بندی کلی میتوان گفت کلیه تولیدات صنایع غذایی شامل تولید در عرصه فراورده های آردی و شکری ، آشامیدنی ها ، اسانس ها و افزودنی ها ، فراورده های کنسروی ، صنایع پخت نان و شیرینی جات ، صنایع لبنی ، فراورده های گوشتی ، خشکبار ، روغن ها و ... می شود .
در کلیه این صنایع ، طیف وسیعی از ماشین آلات صنایع غذایی به کار میرود که در زیر به صورت اجمالی به یک دسته بندی کلی از انها اشتره خواهد شد.

دستگاه بسته بندی چه انواعی دارد و خط تولید چه کسب و کارهایی را می چرخاند؟

برشمردن تعداد یا نوع دستگاه های بسته بندی کار معقولی نیست. زیرا به تعداد محصولاتی که در دنیا تولید می شود، دستگاه بسته بندی وجود دارد. گاهی حتی نیاز است یک خط تولید، بنا به نیاز خاص و انحصاری خود، به شرکتی، سفارش دستگاهی خاص را ارائه دهد. از همه ی این مسائل که گذر کنیم، باید به این امر صحه بگذاریم که دستگاه های بسته بندی، نقش اول خطوط تولید مواد غذایی هستند. در نتیجه، چه از نظر قیمت، چه از منظر تنوع محصول، دستگاه های بسته بندی حوزه ی مواد غذایی، پیچیده ترین مارکت را دارند.

ارسال نظر