تاریخچه ماشین آلات صنایع غذایی

صمصام

می توان گفت در کمتر از یک قرن ، بشر در کلیه علوم به دانش و پیشرفتهای چشمگیری دست یافت و کلیه علوم و به تبع آن صنایع ، دچار تحولات عظیمی گردیدند .

یکی از صنایعی که در چند دهه اخیر دستخوش تحولات و پیشترفتهای فراوانی گردید ، صنایع غذایی و بسته بندی است . که گروه صنعتی صمصام در این زمینه فعالیت می کند.

این تغییرات تا جایی پیش رفت که نه تنها شیوه های سنتی تولید مواد غذایی ، جای خود را به ماشین آلات صنایع غذایی داد ، بلکه در رمینه تولید و ساخت ماشین آلات صنایع غذایی نیز هر روز شاهد پیشرفتهای چشمگیری هستیم.

 در یک دسته بندی کلی ماشین آلات صنایع غذایی را میتوان به دو بخش تقسیم بندی نمود. ماشین آلات صنایع غذایی و ماشین آلات بسته بندی .

 

مروری بر انواع تولیدات در صنایع غذایی

امروزه کارخانجات مختلف صنایع غذایی ، به صورت اختصاصی و در زمینه های تفکیک شده ، مشغول به تولید و فعالیت می باشند .

در یک جمع بندی کلی میتوان گفت کلیه تولیدات صنایع غذایی شامل تولید در عرصه فراورده های آردی و شکری ، آشامیدنی ها ، اسانس ها و افزودنی ها ، فراورده های کنسروی ، صنایع پخت نان و شیرینی جات ، صنایع لبنی ، فراورده های گوشتی ، خشکبار ، روغن ها و ... می شود .

در کلیه این صنایع ، طیف وسیعی از ماشین آلات صنایع غذایی به کار میرود که در زیر به صورت اجمالی به یک دسته بندی کلی از انها اشاره خواهد شد .

 

انواع ماشین آلات صنایع غذایی مورد استفاده در کارخانجات تولیدی

دستگاه بلانچ که به منظور پیش پز کردن مواد غذایی در صنایعی مانند مربا سازی ، کمپوت سازی و ... مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه دم گیر ، دستگاه هسته گیر و دستگاه پوست کن ، که این بخش از ماشین آلات صنایع غذایی ، همانطور که از نامشان پیداست ، به منظور پوست کندن ، هسته گیری و ... در صنایع همچون مربا سازی ، کمپوت سازی ، روغن گیری زیتون و سایر کارخانجات تولیدی صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرند .

دستگاه خلال کن و دستگاه اسلایر نیز ، همانطور که از نام آنها میتوان حدس زد برای خرد کردن مواد غذایی و میوه جات مورد استفاده قرار میگیرد. یکی اصلی ترین کاربردهای این قسم از ماشین آلات صنایع غذایی ، کارخانجات تولید چیپس می باشند .

گروه صنعتی صمصام


 

ارسال نظر