ماشین آلات خط تولید کیک

صمصام،خط تویلد کیک،خط تولید کلوچه،خط تولید ویفر

خط تولید کیک نیز مانند خط های تولید دیگر همچون خط تولید نودل و خط تولید کیک نیازمند ماشین آلات و دستگاه هایی است که بتوان با استفاده از آن خط تولید را راه اندازی کرده و تولید انواع کیک را آغاز کرد. ماشین آلات مورد نیاز برای راه اندازی خط تولید کیک و کلوچه به شرح زیر هستند:

دستگاه میکسر

دستگاه تولید کیک

فر دوار (گرمایش الکتریکی)

دستگاه تزریق مغز کیک

دستگاه بسته بندی

کمپرسور هوا

 

عملکرد خط تولید کامل کیک و کلوچه

روش تولید کیک و کلوچه به این صورت می باشد که ابتدا مواد اولیه درون میکسر عمودی ریخته شده و به خوبی با هم مخلوط می شوند. سپس خمیری کاملا یکنواخت و یکدست حاصل می شود. این خمیر وارد دستگاه اوکس شده و هوادهی می شود. بدین ترتیب کیک با خمیر هوادهی شده، حفره های بیشتر و در نتیجه کیفیت بهتری خواهد داشت. در مرحله بعد، کاغذ های مخصوص بر روی قالب ها قرار داده می شود. سپس خمیر کیک توسط دیپازیتور، به درون قالب های چرب شده تزریق می شود. قالب های مملو از خمیر کیک به درون فر فرستاده شده و در دمای مورد نظر پخته شده و به بخش خنک کننده منتقل می گردند. پس از سرد شدن کامل، کیک ها توسط دستگاه وارونه کننده از قالب جدا شده و توسط نوار نقاله، روانه بخش بسته بندی خط کامل تولید کیک و کلوچه صمصام می شوند.


 

با توجه به اهمیت و ارزش غذایی کیک و کلوچه و با نظر به اینکه از نظر کالری می تواند تامین کننده قسمتی از انرژی یومیه باشد و همچنین عمومیت مصرف آن مابین اقشار مختلف و بی همتا نبودن این فرآورده به یک گروه سنی ، جایگاه بسیار نکویی برای مصرف داراست لذا کاخانجات بسیاری در کشور ایران جهت تولید کیک و کلوچه احداث شده است و یا جدید میخواهند احداث شوند که ماشین آلاتی که جهت راه اندازی یک کارخانه کیک و کلوچه لازم است را به شما شناسایی می نماییم :

ماشین آلات و وسایل مورد احتیاج جهت خط تولید کیک: الک آرد – آسیاب شکر – میکسر کیک پمپ دار – دستگاه دیپوزیتور کیک (تزریق کننده خمیر در قالب کیک) ، دیس کیک قالب دار ، قفسه حمل دیس کیک ، فر کابینی دوار ، سرد کن عمومی ، دستگاه بسته بندی.

ماشین آلات و وسایل مورد نیاز جهت خط تولید کلوچه: مخلوط کننده (میسکر)خمیر – اجاق گاز صنعتی – دیگ با گنجایش مناسب – دستگاه کلوچه زن – دیس کلوچه – قفسه حمل دیس کلوچه – فر کابینی دوار – سرد کن عمومی – میز کار – دستگاه بسته بندی.

برای خرید دستگاه بسته بندی کیک و کلوچه اینجا کلیک کنید.

 

 

ارسال نظر